Yamaha Wolverine Forum banner

Ik wil lager zitten

4.4K views 5 replies 4 participants last post by  WNC1000  
#1 ·
2021 RMAX basismodel, dus de basisstoelen. Ik heb een lange torso, dus ik heb het gevoel dat ik vrij hoog in de machine zit. Heeft er al iemand andere stoelen verwisseld?

#2 ·

#3 ·
2021 RMAX basismodel, dus de basisstoelen. Ik heb een lange torso, dus ik heb het gevoel dat ik vrij hoog in de machine zit. Heeft er al iemand andere stoelen verwisseld?
Ik ben 6' 3" en mijn benen zijn erg kort, vandaar de lange torso. In het begin voelde ik me zoals jij je voelt. Het voelde alsof ik heel ver naar voren en hoog zat. Gezien het soort rijden dat we doen, langzaam rijden/technisch rijden, besefte ik dat de hogere zitpositie een voordeel was om te zien wat er gebeurde. Wat ik niet leuk vind, is hoe dicht mijn knieën bij de console zitten, en ik heb een beetje achteroverleuning nodig om de hoek op mijn knieën te ontspannen. Ik heb wat ringen onder de voorste stoelschroeven geplaatst om de hoek van de stoel te veranderen en dat hielp. Het grote probleem is dat de stang achter de stoel geen verdere beweging toelaat. Dus naar mijn mening is de stoel zelf niet echt het probleem. Ik overweeg om iets te fabriceren aan de ROPS-stang achter de stoel om de stoelbasis en de rugleuning naar achteren te kunnen kantelen. Ter informatie: ik rijd in een Rmax4. Tot slot heb ik vele kilometers gereden in een RZR1000 en voor mij kon ik obstakels tijdens het kruipen in de Rmax bijna niet zo goed zien.

#6 ·
Bark Beatles stoelmodificatie is zeker de beste optie op de lange termijn. Voor de korte termijn heeft de bestuurdersstoel vier bevestigingspunten en kun je twee ringen onder de voorste bevestigingspunten plaatsen. Het zorgt voor een merkbare achteroverhelling van de stoel en helpt de stoel je bovenlichaam meer te omarmen en meer vergrendeld aan te voelen. Ik ben ook 1,85 m lang met een lange torso en met de stoel op één inkeping van de verste stand achterin en iets achterover gekanteld, past het perfect.

Zou nog steeds graag de bestuurdersstoel ongeveer 5 cm laten zakken onder een lichte hoek naar achteren, de passagiersstoel 1,25 cm naar voren en op dezelfde manier laten zakken/onder een hoek plaatsen.